Поддръжка на Багери – Ежедневната поддръжка на багери и товарачи е това, което бихте могли да наречете „изпипване на дребните неща“.
Може да доведе до големи резултати в поддържането на вашия верижен багер, както на самата работа, така и за увеличаване на производителността. По-долу сме направли списък с нещата, които трябва да вземете предвид, за да поддържате багера си, за да работи с пълния си капацитет и да увеличите живота на машината.
Много е важно да познавате вашата строителна машина и нейните възможности. Трябва да сте наясно с подръжката на багери и друга техника с която разполагате, за да не се налагат редовни ремонти.
Също така е важно да знаете за поддръжка на багери, че резервните части за вашите машини, масла и филтри, трябва да с качествени и сертифицирани за вашия багер. Резервни части които не са подходящи за вашата машина, могат да създадат сериозни проблеми, дори на най-добре поддържаните багери.
Партс Машинери Плюс ви предлага резервни части от най-високо качество, директно от заовдите производители. Поддръжката на багери или други строителни машини, с качествени резервни части, увеличават живота на машината!
Поддръжка на ходовата част на верижните машини
Често пренебрегвана е, обслужването на веригите на багерите. Веригите трябва да се натягат, точно толкова, колкото да не провисва, в никакъв случай, не притягайте веригите на багера до край!
Прекалено разхлабена верига на багера, също не трябва да се допуска, защото ще ускори износването. Подмяната на веригите, могат да причинят ненужно време за престой на багера и спиране на работата му, за инсталиране на нова верига. По-същия начин, верига, която работи твърде опънато, значително ще увеличи износването и на другите компоненти на системата в ходовата част.
Верижните багери има много звена в ходовата част, включително хидромотори, зъбни колела и ролки, тракове, ленивец и т.н. които могат да бъдат увредени сериозно, при силно опъната верига. Обърнете се към ръководството за употреба на оператора и редовно проверявайте състоянието на веригите, за да се уверите, че напрежението е правилно, не е прекалено опъната, както и не прекалено провиснала верига.
Трябва да знаете, че правилната поддържка на багери е много важна част от строителстовото.
ПМП – Предлага всички резервни части за ходова част за много марки вержни багери или булдозери.
Гресиране на багер – важна част за подръжка на багери и товарачи
Гресирането е жизнено важно за всяка машина, задължително гресирайте всички пинове и втулки. Операторите трябва да смазват всички пинове и втулки всеки ден. Ръководството за експлоатация ще идентифицира всяка точка за смазване и ще ви даде препоръки за количеството и степента на смазване което трябва да извършвате ежедневно.
Ако няколко оператора използват един и същ багер, можете да маркирате с оранжева маркираща боя около точката за смазване, за да напомните на всички оператори да изпълняват тази задача. Както при недостатъчното смазване, прекаляването с гресиране, също може да бъде проблематично.
Един до три изстрела на грес с гресьорката, обикновено е достатъчно, за да свърши работата. Гресирането е важна част от правилната поддръжка на багери.
Можете да разчитате на ПМП за да ви достави правилната грес за вашия багер или друга строителна техника. Имайте предвид, че има няколко вида грес, която се използва за различни компоненти за вашия багер, за това се консултирайте с наш специалист, преди да поръчате грес.
Хидравлично масло за багери и други строителни машини
Хидравличното масло може да бъде подвеждащо, защото, макар че може да изглежда чисто (точно като моторното масло), се разгражда и губи своя вискозитет и способността си да задържа замърсители в суспензия. Чистото масло помага да се защитят всички движещи се части в системата.
Хидравличните системи са проектирани за точни отклонения и повечето хидравлични повреди могат да бъдат проследени до замърсено хидравлично масло или дори неправилен тип хидравлично масло.
Една от многото важни функции на хидравличното масло е, че той абсорбира влагата в системата и я държи далеч от хидравличните компоненти. Може да не мислите, че ръждата може да е проблем в запечатана хидравлична система, която винаги е пълна с масло, но е така.
Нашия сервизен екип е разглобил много повредени хидравлични помпи и компоненти на хидравличната система и е открил ръжда в много хидравлични компоненти и хидравличните помпи.
Често допускани грешки
Не правете грешката, като мислите, че точно защото хидравличното масло изглежда добре, това е така. По времето, когато хидравличното масло стане мътно, това е далеч от момента, в който е трябвало да бъде сменено и е загубила голяма част от способността си да защитава правилно компонентите в хидравличната система.
Повечето производители на оборудване предлагат интервал за смяна на хидравлично масло в диапазона от 2000 до 4000 часа, но всяка машина е различна. Ръководството на вашия оператор ще предостави конкретен график за обслужване и изисквания за масло.
В случай, че искате да смените хидравличното масло на вашия багер или товарач, свържете с наш консултант за да ви предложи правилното хидравлично масло, за да удължите живота на вашата машина, както да спестите от ремонти на хидравлична система или дори да купите нова хидравлична помпа.
Поддръжка на двигател на багер
Технологията за контрол на емисиите от Двигателите TIER -2 е имала минимално въздействие върху експлоатацията или поддръжката. Двигателите постигат задължителни нива на емисии чрез охладена рециркулация на отработените газове (CEGR) или технологията за селективно каталитично намаляване (SCR).
CEGR рециркулира отработените газове обратно в двигателя, за да намали образуването на NOx, и използва дизелов филтър за твърди частици (DPF) за улавяне на замърсители. DPF обикновено е проектиран да издържа хиляди часове и е лесно достъпен, така че подмяната му е лесна, дори на машини с тежки работни графици, които изискват по-чести промени.
Новите технологии в двигатели „по-добри ли са“
SCR технологията намалява праховите частици в горивната камера и обработва отработените газове с дизелова отработена течност (DEF) за елиминиране на замърсителите. Повечето SCR системи изискват редовно пълнене на резервоара DEF, което може да се извърши като част от нормалната поддръжка при проверка на нивата на течността или при зареждане с гориво.
Ремонта на двигателите започват след приблизително 10 000 мото часа, в случай, че двигателя е поддържан през този период.
Много багери са оборудвани с двигатели Perkins, двигатели Cummins, двигатели Isuzu, както и някой производители като CAT и JCB имат собствени двигатели. Старите двигатели са с много по-лесна подръжка на багери и товарачи.
Основни резервни части за ремонт на двигател
Когато правите ремонт на двигател, трябва да смените основните компоненти:
Ризи, Бутала, Сегменти, Основни Лагери, Биелни Лагери и комплект гарнитури.
ПМП – предлага резервни части за всички двигатели. Преди да поръчате резервни части за двигателя, трябва да сте уточнили ремонтния комплкет с вашия сервизен специалист, който ви прави ремонта на двигателя. Трябва да се уточни, дали резервните части, които ще са ви необходими, ще бъдат за първи, втори или трети ремонт.
Отчетност на багерите
Съхраняването на записки може да е най-досадното и отнемащо време от всички задачи, но актуалните записи за извършени сервизни дейности или просто покупка на резервни части, филтри, масла или други консумативи, могат да предоставят безценна информация в бъдеще при оценка на експлоатационния живот на вашата машина.
Цялото оборудване в крайна сметка ще приключи експлоатационния си живот и ако запазите точна информация, ще имате основна линия за оценка на работата на машината и ще вземете информирано решение дали отново да закупите същия продукт на производителя или да направите покупка на различна марка машина.
Правилната документация за обслужване също е полезна при работа с вашия дилър, ако възникне проблем с вашата машина. Точните записи ще докажат както на вашия дилър, така и на производителя, че се грижите за вашето оборудване и че обслужвате машината според нуждите.
Този принцип може да бъде решаващ при справяне с гаранционни претенции и е необходим дали имате цял парк от багери или само една машина. Добрите записи за извършени ремонти на багера, също могат да помогнат за повишаване на стойността на препродажбата, в случай, че решите да продавате вашия багер и закупите нов.
Партс Машинери Плюс – вашия надежден партьор
Ние от ПМП сме изградили собствен софтуер, чрез който следим всяка една машина на нашите клиенти. По-всяко време знаем, кога, какво е вложено във всеки багер или друга машина, както знаем какво предстои за бъдеще. В случай, че сте наш клиент, вие имате компания, която се грижи за вашите строителни машини, като ще ви уведомяваме за предстоящи сервизни обслужвания и превантивна смяна на резервни части или консумативи.
Ние сме наясно, че поддръжка на багери е много важна част за всеки собственик на строителна техника.