Хидравлични Филтри за Багери
хидравлични филтри

Как да знам КОГА да смените своите хидравлични филтри за багери

Ако сменяте хидравлични филтри на вашия багер, то трябва да замените на определени мото часове в сервиз или сами. Ако не сте сигурни, кога да смените хидравличня филтър, може да сменяте твърде рано, или твърде късно. Ако ги смените рано – преди да се изразходва целия им капацитет за задържане на мръсотия, вие губите пари за ненужни смяна на филтъра. Ако ги смените късно – след като филтърът премине на байпас, увеличаването на частиците в маслото тихо намалява експлоатационния живот на всеки компонент в хидравличната система – струва много повече в дългосрочен план.

Решението е да смените хидравличните филтри, когато се използва целия им капацитет за задържане на мръсотия – но преди да се отвори байпасният клапан. Това изисква механизъм за наблюдение на ограничението на потока (спад на налягането) през филтърния елемент и да ви предупреждава при достигане на тази точка. Плюс това, непрекъснатото наблюдение на филтърните елементи в хидравличната система може да даде ценни указания за работата на филтъра и състоянието на системата. Преди да се спра на това, нека разгледаме някои от предимствата и недостатъците на обичайните места за филтриране в хидравлична система.

Хидравлични филтри под налягане

Намирането на филтрираща среда в тръбопровода за налягане осигурява максимална защита на компонентите, разположени непосредствено след течението. Възможни са скорости на филтрация от два микрона или по-малко, поради положителното налягане (в сравнение с филтъра за всмукателен тръбопровод), което е възможно да изтласква течността през носителя. Ефективността на филтъра може да бъде намалена от наличието на високи скорости на потока и преходни налягания и дебити, които могат да нарушат задържаните частици. Основният недостатък на филтрирането под налягане е икономическият. Тъй като корпусите и елементите (тип с високо срутване) трябва да бъдат проектирани така, че да издържат на работното налягане на системата, филтрирането под налягане има най-високата първоначална и текуща цена.

Филтриране на хидравличното масло

Обосновката за разполагане на филтрираща среда във връщащата линия е следната: ако резервоарът и маслото, което съдържа, започват да се чист и целият въздух, който влиза в резервоара и връщащото масло, се филтрира адекватно, тогава чистотата на течността ще се поддържа. Другото предимство на връщащата линия като място на филтъра е, че е налице достатъчно налягане, за да прокара течност през фина среда – обикновено 10 микрона, но налягането не е достатъчно високо, за да усложни дизайна на филтъра или корпуса. Това в комбинация със сравнително ниска скорост на потока означава, че може да се постигне висока степен на ефективност на филтриране с икономични разходи. Поради тези причини обратната филтрация е характеристика на повечето хидравлични системи.

Спад в хидравличното налягане

Офлайн филтрирането позволява непрекъсната, многопропускаща филтрация при контролирана скорост на потока и спад на налягането, което води до висока ефективност на филтриране. Възможни са скорости на филтрация от два микрона или по-малко и във веригата могат да бъдат включени филтри, абсорбиращи вода и топлообменници, за цялостно кондициониране на течността. Офлайн филтрацията има висока първоначална цена, въпреки че това обикновено може да бъде оправдано на базата на разходите за експлоатация на машината.

Мониторинг на състоянието на хидравличния филтър

Предупреждението за байпас на филтъра обикновено се осигурява от визуални или електрически индикатори за запушване. Тези устройства показват, когато спадът на налягането (делта P) през елемента се приближава до налягането на отваряне на байпасния клапан (където е монтиран). Например в случай на връщащ филтър, ако байпасният клапан се отвори при делта P от 3 Bar, индикаторът за запушване обикновено се превключва на 2 Bar.

Разширено наблюдение на състоянието на филтъра

Замяната на стандартни индикатори за запушване с диференциални манометри или датчици позволява непрекъснато наблюдение на спада на налягането на филтърния елемент. Това позволява тенденция на чистота на течността спрямо спад на налягането на филтърния елемент, който може да се използва за оптимизиране на пробите от масло и интервалите за смяна на филтъра. Например, оптималната промяна за връщащ филтър в определена система може да бъде по-висока или по-ниска от налягането на превключване на индикатора на запушване от 2 Bar.

Непрекъснатото наблюдение на спада на налягането във филтъра също може да осигури ранно предупреждение за повреда на компонента и разрушаване на елементи. Например, ако делта P през филтър за налягане внезапно се увеличи от 1 до 3 Bar (всички други неща са равни), това може да е индикация за предстояща повреда на компонент нагоре по течението. По подобен начин рязкото намаляване на делта P може да показва разкъсване в елемента, нещо, за което стандартният индикатор за запушване няма да предупреди.

 

Смяната на филтри за часове в сервиз е скъпа грешка и такава, която правят много потребители на хидравлично оборудване.

Партс Машинери Плюс предлага хидравлични филтри за всички строителни, селскостопански и складови машини.
Свържете се с нас за да ви предложим правилните филтри за вашия багер, трактор, мотокар или друга машина.

 

Отдел Резервни Части

ул. „Околовръстен път“ 454Б, 1532 София
(+359) 089 302 1828
parts@pmp.bg